Tuesday, July 20, 2010

Pertandingan Memancing Bersama Pemuda PAS

Satu program telah dijalankan pada 18 Julai 2010 bersamaan hari Ahad bertempat di Parit Besar, Bagan bersama Pemuda PAS Caw. Bagan berjaya mengadakan Pesta Memancing Ikan Puyu. Pertandingan seperti ini telah mendekatkan masyarakat dengan PAS, malah terdapat bangsa lain yang turut serta antanya kaum Cina. Jumlah kehadiran yang dicatatkan adalah seramai 300 orang dan peserta lebih kurang 150 orang.




Pertandingan yang seumpama ini juga mengeratkan hubungan masyarakat antara kaum dan mereka tidak lagi elergi atau takut dengan PAS. Bagi kalangan orang muda pula, mereka juga menerima PAS kerana PAS adalah sebuah parti politik yang beasaskan dakwah yang telah berjaya menarik perhatian pemuda - pemuda ini dengan muzik. Dalam majlis itu juga, Pemuda PAS telah membawa sebuah band, ABC [Alternative Band Club] yang didatangkan khas dari Jabatan Amal Johor . Muzik atau hiburan adalah diHARUSkan didalam Islam. Pada masa yang sama juga, pemilihan muzik juga perlu baik dan menjaga tata syariah Islamiah.


Suasana ini juga mencerminkan keceriaan pada jiwa masyarakat dan juga kebersihan parit yang menjadi keutamaan alam sekitar kita. Ini adalah salah satu aktiviti PAS yang bukan sahaja menjaga masyarakat malah dalam masa yang sama dapat memupuk masyarakat bersama - sama dalam memelihara alam sekitar. Sebaik-baiknya diminta pihak kerajaan prihatin terhadap sistem peparitan yang kotor dan tersumbat, dan perlu dibersihkan dengan sempurna bagi melancarkan sistem peparitan. Terutamanya dikawasan Parit Besar Bagan dan Taman Industri Sri Sulong.

No comments: