Sunday, January 8, 2012

Hari Dinanti Telah Tiba

Hari yang dinanti telah tiba. Ayuh rakan, sahabat semua kita bangkit bersama. Jangan gentar dalam melawan kejahilan. Jangan gentar dalam mncari kebenaran. Siapa kita disisi-NYA jika hanya berani meluahkan tetapi sebaliknya takut untuk berdepan dengan kebenaran yang hakiki. 

Tidak mengapa jika DSAI berjaya dimasukkan ke dalam penjara. DSAI hanya orang tengah bagi kita semua mencari kebenaran. Jadikan beliau sebagai kayu ukur dan sempadan buat kita. 

Oleh yang demikian, saya menyeru diri saya dan rakan-rakan pembaca semua marilah kita bersam-sama meluangkan sedikit masa, mungkin untuk menatap wajah DSAI sebelum hukuman dijatuhkan. Hanya Allah tempat yang layak dipinta pertolongan. Jika Allah mengkehendakiNYA sudah tentu Allah akan memberikannya. Jika tidak, mungkin ada hikmah disebaliknya. 

Kita sebagai hamba Allah hendaklah selalu bertawakal dan beringat kepada-NYA.




Petikan dari Ucapan Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
901 menjadi hari yang dinanti oleh sebahagian besar rakyat Malaysia khusus bagi yang mengikuti isu politik negara dan perjuangan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI).

Secara sedar dan tidak sedar, sebahagian pemerhati telah membuat pelbagai telahan berhubung keputusan mahkamah pada hari tersebut. Ramai penganalisa politik kini telah bertukar menjadi pak nujum semata-mata untuk lebih mensensasikan keputusan yang akan diumumkan nanti.

Dari pelbagai andaian, lebih ramai menjangkakan DSAI akan dihumban semula ke Sg Buluh kerana kalau bukan untuk itu, kenapa diteruskan perbicaraan walaupun disedari awal, terdapat banyak kelemahan yang boleh menyebabkan kes ini dibuang awal-awal lagi. Ini andaian pertama.


Kumpulan kedua yang sangat minoriti pula berpendapat bahawa DSAI akan dibebaskan kerana beberapa kelemahan dalam penghujahan sepanjang perbicaraan.


Andaian ketiga lebih kepada untuk mengaibkan beliau, iaitu dengan andaian kes sodomi berlaku tetapi beliau dibebaskan kerana tiadanya unsur paksaan sebagaimana yang dituduh oleh pengadu.


Dalam duniawi, apapun, yang berharap akan terus menanti, yang tidak percaya akan terus tidak yakin, yang menang hari ini tidak semestinya akan terus menang, yang tewas hari ini tidak semestinya akan kalah selalu dan yang akan dihukum akan terus menjalani hukuman.


Namun, yang pasti kesemua kita akan dihukum semula dengan hukuman yang pasti adil di hadapan Allah di akhirat. Beringatlah pada Allah selalu.

No comments: