Monday, January 16, 2012

Guru PASTI Meninggal Dunia

Gelang Patah - Enam orang guru PASTI Gelang Patah telah terlibat dalam kemalangan jalan raya sekitar petang semalam dalam perjalanan balik daripada program di Parit Raja.


Allahyarhamah Cikgu Zainon binti Ma'as, 44, guru PASTI Siswa 2, meninggal dunia di tempat kejadian. Seorang guru PASTI Siswa 3, Cikgu Siti Rauddah binti Ab. Rahman, 26, sedang dalam keadaan kritikal di Hospital Daerah Kluang, manakala Cikgu Besek Dillong binti Abd. Samad, 49, guru PASTI Siswa 2, patah tangan.


Turut terlibat dalam kemalangan tersebut adalah Cikgu Norhana binti Hassan, 39, Cikgu Siti Rafeah binti Haroon, 41, dan Cikgu Azrita binti Bakri, 42. Semua mangsa kemalangan, kecuali Cikgu Siti Rauddah binti Ab. Rahman, kini berada di Hospital Kulai. Jenazah Allahyarhamah Cikgu Zainon binti Ma'as akan disolatkan dan dikebumikan di 123-B Felda Pasir Raja, Kulai, Johor pada jam 10.15 malam ini.


Sumber: Nusajayakini

Cerita yang sebenar:
Selepas pulang dari solat asar di surau berdekatan, van yang mereka naiki telah dilanggar oleh sebuah kenderaan dari arah belakang. Ini telah menyebabkan pintu belakang van telah terbuka dan menyebabkan mangsa tercampak keluar dari van tersebut. Allahyarhamah juga telah dilanggar oleh kenderaan lain. Beliau meninggal ditempat kejadian.

Bersama-sama kita menyedekahkan al-fatihah buat 
Allahyarhamah Cikgu Zainon binti Ma'as semoga Allah mengganjarimu dengan syurga. Amiin.

No comments: