Monday, January 9, 2012

Anwar Bebas Bukti PR Menang PRU13

Apabila mendengar penghujahan dari para juri dan peguam pembela DSAI, dengan bukti yang tidak sah maka dengan ini mahkamah telah memutuskan pembebasan Dato' Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari 2012. Berita ini telah disiarkan oleh media asing, CNN dan telah menemubual beliau secara live di studio. Tetapi media Malaysia tidak langsung mengambil endah perkara ini. Itulah hakikat pemerintahan di Malaysia.




Dari DPPM;Keputusan Mahkamah Tinggi hari ini disambut dengan laungan takbir dan kesyukuran dari rakyat segenap peringkat. Terbukti dakwaan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan suatu tuduhan tidak berasas dan direka-reka bagi memburukkan imej dan peribadi pemimpin Pakatan Rakyat.

Rakyat pula yang berhimpun dari seluruh negara memberikan sokongan padu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai bukti bahawa rakyat sudah jemu dengan budaya politik lucah dan melampau. Politik kotor seperti ini tidak boleh diterima dalam sebuah negara yang kaya dengan adab resam serta kental dengan amalan Islam oleh umat Islam di negara ini.
Keputusan mahkamah Tinggi dibuat dalam keadaan negara ini berada diambang pilihanraya umum ke 13. Sudah tentu mood rakyat akan bergantung hasil daripada keputusan tersebut. Dengan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim ia akan meningkatkan lagi motivasi dan semangat bekerja rakyat seluruh peringkat khususnya pendokong Pakatan Rakyat.
DPPM yakin, dengan keputusan ini kebangkitan rakyat akan berada di kemuncaknya dan sukar bagi UMNO-BN menyekat arus ini.  Malah rakyat sudah membayangkan Pakatan Rakyat akan memimpin Putrajaya selepas PRU ke 13 dan telah mengangkat pemimpin Pakatan Rakyat sebagai bakal Perdana Menteri ke 7 nanti.
Justeru, DPPM bersama Pemuda Pakatan Rakyat bertekad dengan penuh keazaman menjadikan keputusan Mahkamah Tinggi  hari ini sebagai bekal untuk bekerja dengan lebih bersungguh-sungguh bagi memastikan kemenangan manis tercipta dalam PRU ke 13. Sudah menjadi tanggungjawab besar Pemuda Pakatan Rakyat bagi memimpin kebangkitan anak muda bagi mewarnai landskap politik baru menjelang PRU ke 13.

No comments:

fb