Sunday, December 2, 2012

Cinta ku Bukan Untuk mu


Approach Heliza Helmi, dia kata "Minat suami mata bulat."

Ngurat Ustazah Pilihan Fairuz, dia kata "Ana nak lelaki beriman SAHAJA."

Tackle Fazura yang berubah, dia kata "Sorry, anak Sultan k.."

Ushar Neelofa, dia kata "Toksey kawe.."

Hint Izara Aisyah, dia kata "U tak pandai menari tango.."

Approach Shilla Hamzah, dia kata "I dah bertunang ok, patah seribu la hati kau."

Cucuk line Tasha Shilla, dia kata "Helo, u siapa i siapa..i retis..u tade pitis (fulus).."

Try miskol2 Ainan Tasneem, dia kata "Aku dah Suka Dia dah..ko terlambat.."

Pergi dekat Najwa Latif, dia kata "hati ini Kosong..Kosong utk kamu...hati ini hanya..Untuk Dia..untuk Dia..untuk Dia..."

Aku terdiam membawa diri dalam hujan. Angin bertiup kencang. Hujan turun dengan lebat sekali. Kecewa dalam hati melebihi ribut luar hati. 

"Basah awak nanti."

Seorang gadis biasa bukan gadis semasa payungkan aku. Eh, lagi comel dari Heliza.

"Awak, kita kahwin!"


Gadis tu terus terkejut. 

"Err..ok...why not? Tapi ada satu syarat."

Syarat?

"Awak pergi solat subuh berjemaah dulu di masjid selama setahun siap dengan sign tok imam, then datang balik. Saya tunggu."

Kemudian, gadis itu melangkah meninggalkan aku. Tiba-tiba, ada bas laju. 

Rempuh beliau. Payung tercampak.

Tamat.

---
cerita sengal: Syabab Musafir Kasih

No comments: