Sunday, April 29, 2012

BERSIH 3.0 : Bukti Polis Pukul Polis


BUKTIIIIIII ! ! ! !

POLIS JUGA ADA YANG MEMAKAI BAJU BERSIH, CUMA MEMAKAI GELANG BERWARNA HIJAU DI LENGAN. DIPERCAYAI UTK TIMBULKAN KEKECOHAN





Menjadi tanda tanya siapa individu bertopi kaleder yg meluru kearah kereta polis tu, dan siapa pula yang pakai baju kuning yang pukul individu bertopi kaleder tu? Dlm video itu menunjukkan yang pakai baju kuning tu mengeluarkan pemandu kenderaan polis tu. Dari pemerhatian awal, kumpulan ini adalah kumpulan bukan dari peserta BERSIH 3.0, baju kuning yang dipakai pun tidak menunjukkan ia baju rasmi BERSIH 3.0. Aku syak ini adalah sebahagian dari plot yang mereka rancangkan untuk menunjukkan perhimpunan BERSIH itu adalah perhimpunann yang ganas. 


Lepas tu, tersebar, berita mengatakan ada anggota polis yang mati, dan tersebar di twitter berpanjangan, kemudian ianya dinafikan oleh satu twiter dari polis sendiri (ada dlm laporan malaysiakini).


Tak silap aku imej berbaju kuning yang dekat dengan kenderaan polis itu seakan-akan seperti individu yang mengasari peserta BERSIH 2.0 dengan gari dulu tu. (mungkin ya mungkin tidak)


Aku penuh sedar, peserta datang secara sukarela tanpa duduk dibawah kawalan sesiapa mudah terangsang dengan provokasi pihak2 tertentu.




Aku menantikan gambar-gambar setiap individu yang melontar objek kearah kenderaan polis itu, kerana sepanjang perhimpunan BERSIH peserta perhimpunan berdisplin.


Sumber : Apek

No comments:

fb