Tuesday, June 15, 2010

Kalau berani mari lah



 
 DEBAT JUDI


USTAZ NASARUDDIN MAT ISA
VS
TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN




"Kalau berani mari lah,," itu adalah kata-kata yang paling sedap dan tepat untuk Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin Yasin.

Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa mencabar Umno berdebat isu kelulusan lesen judi yang diluluskan kerajaan sempena bola sepak piala dunia 2010 ini.Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan penangguhan pada Muktamar Tahunan PAS kali ke-56 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan hari ini. PAS juga sentiasa bersedia menjelaskan kepada rakyat berhubung kenapa Islam melarang keras amalan judi.

Permintaan Gaza
"Permintaan terbaru dari rakyat Gaza, dari Hamas dan dari gerakan Islam antarabangsa mahu Malaysia diketuai PAS, hantar satu kapal dengan ada bendera PAS, bersama-sama NGO lain bawa bantuan kemanusiaan,"

PAS diperingkat antarabangsa memainkan peranan yang besar dalam menyuarakan pandangan gerakan Islam Malaysia. Malah, PAS juga sentiasa diajak berbincang dalam apa jua isu antarabangsa oleh gerakan Islam seluruh dunia. Sehubungan itu, pemimpin di semua peringkat perlu bersedia untuk berada sebaris dalam gerakan Islam antarabangsa lain.

No comments: