Tuesday, June 3, 2014

Banduan seronok masuk penjara Malaysia?

http://www.tranungkite.net | .

Banduan seronok masuk penjara Malaysia, sampai 20 kali masuk


Artikel "Semalam saya berborak dengan seorang pegawai penjara. Dia menceritakan sekarang ini ramai banduan yang keluar masuk penjara paling kurang 5 ke 6 kali, ada yang sampai keluar masuk penjara sampai 20 kali. Apa ke tidaknya, sekarang ini banduan yang masuk penjara mewah makan tak masa zaman di mula-mula kerja penjara dulu.

Dulu banduan diberi makan ikan masin, ayam cuma seminggu sekali. Sekarang katanya banduan mewah makan, sarapan pagi ada, makan pagi ada, makan tengahari ada dan seterusnya. Lepas tu katanya banduan sekarang manja, jentik pun tak boleh.

Dulu katanya kalau pegawai penjara datang semua banduan akan senyap.

Maka tidak hairanlah para penjenayah di Malaysia ini tidak takut langsung hukuman penjara di Malaysia ini, malahan mereka ternanti-nanti bila pula boleh masuk penjara semula, dapat makan mewah, dapat kursus kemahiran percuma dan macam-macam lagi.

Yang memeningkan kepala pegawai penjara tadi ialah dengan Motto Penjara sekarang ini iaitu “PENJARA SEJAHTERA”.

Ayah saudara saya dulu kerja di Penjara Pudu. Dia selalu ceritakan ketegasannya terhadap banduan. Dulu kalau banduan masuk penjara, sekali tu sajalah, tak ada macam sekarang paling kurang 5-6 kali keluar masuk penjara dan ada yang sampai 20 kali. Ayah saudara ini amat ditakuti oleh semua banduan termasuk ketua-ketua samseng.

Apakah Menteri Keselamatan Dalam Negeri tak pernah tahu perkara ini? Apa nak jadi dengan Malaysia, Yang Dikendong Tak Dapat, Yang Dikejar Berciciran."

No comments:

fb