Friday, May 23, 2014

DEWAN PEMUDA PAS PT. SULONG MELAHIRKAN RASA SIMPATI


Dewan Pemuda PAS Pt. Sulong melahirkan rasa simpati terhadap UMNO yang kononnya memperjuangkan Islam di Malaysia tetapi gagal dalam menyelesaikan isu hudud. DPPPS juga kecewa kerana UMNO yang dilihat sebagai parti yang dominan di dalam parti komponen BN juga gagal dalam memberikan pemahaman yang sebenar kepada rakan-rakan parti komponen yang lain terutama parti MCA.

UMNO kini cuma dilihat sebagai parti yang penuh dengan rasuah, mengenyangkan kroni dan penuh dengan sentimen perkauman yang melampau.

Oleh kerana UMNO telah mengaku mereka adalah parti yang banyak berjasa kepada perjuangan Islam di tanah air ini, pihak DPPPS ingin bertanya kepada parti tersebut selama lebih 50 tahun mengepalai tampuk pemerintaham Kerajaan Pusat, pernahkah UMNO berusaha untuk memahamkan selurh rakyat tentang pemahaman hukum hudud yang cuma mengandungi 6 hukuman sahaja seperti yang telah diperintahkan Oleh Allah SWT di dalam Al-Quran sebagaimana bersungguhnya mereka dalam memberikan penerangan kepada rakyat Malaysia tentang perlaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST)? Hal ini, masih ramai rakyat Malaysia termasuk orang Melayu Islam tidak faham tentang hukuman jenayah syariah.

Di mana para-para ulama' muda UMNO seperti  Ustaz Fathul Bari dalam menyelesaikan isu hudud?

Dewan Pemuda Pt. Sulong juga mencabar UMNO membuat penerangan tentang hudud kepada seluruh rakyat Malaysia sebagaimana PAS yang telah mengadakan pelbagai penerangan Dan wacana dalam memberikan pemahaman yang sebenar tentang hudud kepada rakyat Malaysia. Jika PAS yang kekurangan medium penerangan Namun mampu untuk menjelajah seluruh Malaysia. Gunakanlah unit penerangan anda yang serba lengkap seperti RTM, Jabatan Penerangan, mahupun TV3 dalam memberikan penerangan tentang hudud.

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.