Sunday, May 13, 2012

Kemalangan Bas Balik Perhimpunan Agong Umno

Kemalangan Bas dari perhimpunan UMNO - Renungkan lah,, betapa Maha Adilnya Allah.

Pada pagi-pagi tadi aku hanya sekadar mendapat maklumat dari facebook,,, sekadar percaya dengan tidak, betul atau bohong, namun bila ingat balik, penyokong kepada Parti Islam,, adalah mustahil mereka-mereka nak berbohong seperti mana facebooker/blooger UMNO,, memang berbeza, lalu aku ambil pendekatan menyiarkan juga walaupun sedikit ada keraguan...

Namun tgh jam 1 berita NTV 7, ada menyiarkan kisah kemalangan seperti mana yang aku posting sebelum ini... alhamdulillah,, aku membuat satu laporan yang benar, cuma menurut satu komen, bas yang no 2 adalah gambar lama... mungkin sekadar hiasan..

Anggota Bomba dan Penyelamat memeriksa bas yang terlibat dengan kemalangan di KM 258.8 Projek Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) menghala selatan berhampiran Plaza Tol Rasah di Seremban, awal pagi tadi, dalam perjalanan pulang dari menghadiri Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 di Stadium Bukit Jalil. Seorang wanita maut, manakala 77 yang lain cedera dalam kemalangan yang membabitkan dua buah bas dan sebuah treler dalam kejadian kira-kira 2.58 pagi tadi. -fotoBERNAMA

Apa pun sebelum aku nak menulis mengikut pandagan bodoh aku ni, aku ingin mengucapakan takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat, terimalah dengan penuh redha dan ingatlah semua kejadian yang yang berikan kepada hambanya itu pasti ada sesuatu rahmat disebalik kejadian tersebut...

Aku nak minta pembaca berfikir dari sudut positif diatas musibah yang berlaku,,, subhanallah, betapa adilnya Allah Subhanahuwataala...

Kenapa aku kata Allah maha adil...

Kita imbau balik,, bila Himpunan BERSIH 3.0 nak diadakan di Dataran Merdeka, ada menteri yang halang, suruh buat kat Stadium,,, kemdian bila himpunan diadakan bermacam perkara yang tidak dingin berlakau, tak payahlah aku nak ulang cerita balik diatas kemalangan yang berlaku, cuma apa yang boleh aku lafazkan,, Polis-polis yang ,melakukan perbuatan tu memang HARAM JADAH...

Akibat dari kejadian tersebu,, BERSIH 3.0 dotuduh nak gulingkan kerajaan, menimbulkan keganasan, dan penghujungnya Majlis Fatwa ishtihar HARAM... Kapala bapak hangpa haram.. Ingat hukum Islam ni UMNO yang buat ka...

Tak cukup kata haram, Mursyidul Am PAS TG Nik Aziz pulak dituduh bapa kafir... amboi-amboi sedapnya mulut,,, terbukti sudah,, siapa yang suka sangat dol label orang kafir... Orang PAS ka...

Itulah,, aku katakan Allah Maha Adil,, akibat dari mulut-mulut celupar, dalam tempoh 2 minggu Allah dah bagi jawapan buat renungan kita bersama... mereka berhimpunan dalam stadium dalam suasana aman harmoni kononya, Najib siap cadar kepada Pakatan himpun seberapa ramai seperti mUMNO distadium... cabarlah lagi apa nak cabar,,, makilah haram jadah lagi,, maki..,, kesimpulannya peserta BERSIH cedera kena katok, tendang terajang bom asap dengan pihak polis,,, manakala geng UMNO Allah bagi musibah dengan kemalangan.....

Moga-moga saudara-saudara sebangsa melayu dengan aku yang masih duduk dal;am perjuangan UMNO sedarlah....

Nanti tentu akan kata atau komen,, dah nak kemalangan... betul,, tetapi kenapa Allah pilih peserta UMNo naik BAS,,, nasib baik Bas tu pi langgar lori yang berhenti,, kalaulah kemalangan disebabkan tayar meletup atau brek tak makan,, sudah tentu akan keluar suara bas tersebut disabotaj oleh pembangkang... 

Kredit : facebook.com

No comments:

fb